Byg videre på barnets styrkesider i stedet for at forsøge at tale de svage sider ned. Giv barnet troen på sig selv gennem leg, spil og selvindsigt. Det er en proces, som omfatter barnet, hele klassen og læreren/pædagogen. Det er nemlig i relationen til hinanden, vi udvikler os – uanset om det er i en negativ eller en positiv retning. Derfor skal vi fokusere på relationerne, hvis vi vil forandre noget.
Kontakt Louise Tidmand på
mail@styrkeakademiet.dk
eller 60 19 92 83.
Læs mere på
www.styrkeakademiet.dk.
Foto: Claus Hermansen.
Jeg har fulgt Louise Tidmand gennem mange år. Jeg “opdagede” hende, da jeg anmeldte Min glade bog, siden er der kommet flere til, og bøgerne er suppleret med styrkekort, spil, plakater og meget mere. Louise har været en flittig deltager med stande på messer, og for to år siden holdt hun oplæg på et personalemøde på min arbejdsplads.
Da jeg mødte Louise Tidmand i 2013, var hun målrettet og professionel i sin tilgang. Hun havde en fortid som lærer og havde en kandidat pædagogisk psykologi, som hun afsluttede med projektet Positiv psykologi i børnehøjde – skab øget trivsel, selvværd, positivitet og optimal læring.
I den mellemliggende tid har hun udbygget sit virke og bl.a. taget en ph.d. med titlen Livsduelighed på Skoleskemaet – Hvad, hvorfor og hvordan med Frans Ørsted Andersen og Hans Henrik Knoop som hhv. vejleder og bivejleder.
COVID-19 har gjort livet svært for mange foredragsholdere og arrangører af personaledage, forældreforedrag mm. Derfor laver jeg en serie beskrivelser af nogle af de mennesker, som har inspireret mig til at blive den pædagog, jeg er i dag.
Serien består af:
Anette Prehn
Ulla Qvist Engholm
Mette Weber
Jeanette Breus Møller
Trine Boel Nielsen
Rikke Yde Tordrup
Carsten Sommerskov
Louise Tidmand
Ayuna Pedersen
Ole Lauridsen
Carsten Thorup Møller
Ann Carina Schødt
Tina Østergaard
Birgitte Skovgaard
Helle Hedegaard Hein
Fiona Andersen